16.9.2019
Co všechno umí digitální úřední deska, inovace klasických úředních desek?
O digitální úřední desky se v poslední době jeví velký zájem. Starostové měst a obcí chtějí nahrazovat klasické úřední desky, které poskytují jenom omezený prostor pro sdílení dokumentů a pro sdělování informací. Chtějí informovat občany o aktuálním dění moderní formou, nechtějí už pronášet hlášení místního rozhlasu, které stejně nikdo neposlouchá nebo kterému nejde rozumět. Navíc digitální úřední deska toho nabízí více, není to jen nepřetržitý informační servis.
Pokud jste o digitálních úředních deskách ještě neslyšeli, dovolte nám je trochu představit. Digitální úřední desky jsou inovací klasických úředních desek, které obvykle stojí před obecním úřadem v obcích a městech. Jelikož však klasické úřední desky poskytují jen omezený prostor pro sdílení informací, vznikly digitální úřední desky, které poskytují prostor neomezený. Jsou informačním centrem, které funguje čtyřiadvacet hodin denně, sedm dní v týdnu, každý den v roce. Občané se tak mohou kdykoli během dne informovat o tom, co se bude dít v místě, kde žijí, nebo v jeho blízkém okolí.
Digitální úřední desky umí i něco jiného než jen informovat
Samozřejmě digitální úřední desky toho umí daleko víc. Není to jenom způsob, jak zlepšit informovanost občanů a jak je zavčasu informovat o všem, co se děje a bude dít. Digitální úřední desky mohou fungovat například jako rosnička, protože do nich můžete přidat i předpověď počasí. Také to může být skvělý markeťák, jelikož na něm můžete propagovat potřeby města, městských společností nebo spolků a organizací. A taky to může být průvodce městem, protože ukáže a poradí turistům, kde se nachází turistické trasy, rozhledny nebo jiné atraktivní turistické cíle.
Co dalšího digitální úřední desky umí?
Možnost zveřejnění obecního zpravodaje v elektronické podobě
Možnost zveřejnit lokální zpravodajský TV kanál
Možnost informovat o městské a hromadné dopravě
Možnost přidat interaktivní mapy města a obce
Jak se spravuje obsah digitálních úředních desek?
Každá věc na světě má svou inovaci, své lepší provedení. Ani úřední desky na tom nejsou jinak, i ony mají své lepší, modernější a výkonnější já. Jsou jím digitální úřední desky, o které se stále zvyšuje zájem. Nemůžeme se tomu divit, je to způsob, jak se z každé obce a města může stát moderní místo k životu. Díky digitálním úředním deskám jsou občané lépe informováni o aktuálním dění, zavčasu vědí, co se ve městě nebo obci, v níž žijí, vlastně děje a bude dít.
V souvislosti s digitálními úředními deskami čili s elektronickými úředními deskami se nabízí otázka, jak se spravuje obsah nebo jak se obsah na digitálních úředních deskách nastavuje. Každý člověk ví, že digitální úřední desky mohou nabízet nejen aktuality z města, ale také mohou obsahovat informace o počasí, tipy na turistické trasy nebo cíle v okolí, mohou také obsahovat mapu města či obecní zpravodaj v elektronické podobě. Jenže jak se to do těchto technologií dostalo?
Obsah se připravuje na míru dle požadavků a specifik
Pokud se starosta nějakého města nebo obce rozhodně vyměnit staré úřední desky za digitální, obsah, kterým se budou elektronické úřední desky pyšnit, bude připraven na míru dle jeho požadavků a také specifik. Pokud si nebude jistý tím, co by mělo být obsahem úřední desky, bude mu předložen jistý návrh obsahu, který se navrhuje z předchozích zkušeností a uživatelských zkušeností.
Obecně platí, že obsah bývá navržen tak, aby působil jednoduše a aby se vše dobře ovládalo. To je to, na čem záleží.
Jak se obsah spravuje?
Související otázkou je, jak se obsah digitálních úředních desek spravuje. Správa obsahu probíhá zásadně vzdáleně, zvládne ji naprosto každý, i ten nejméně zkušený uživatel. Správa obsahu digitálních úředních desek je velice podobná správě obsahu webových stránek, ale samozřejmě dojde k zaškolení.